XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Etikoaren dialektika isilarazi batek, gainera, post-historiaren itxura sortzen du. Eta hau produkzio-indarren handitze batek ondorio askatzaileen soberakin potentzialik
Izan ere, orain produzio-indarrik handiena, hots, kontrolpeko garapen zientifiko-teknikoa bera, legitimazioaren oinarri bilakatzen da. Baina, hala eta guztiz, legitimazio forma berri horrek galdua du
Horrela, teknokrazi kontzientzia, batetik, ez da aurreko ideologia guztiak bezain ideologikoa, ez baitu interesak lortzearen itxura
Baina, bestetik, azpiko ideologia, halamoduzkoa izan arren gaur nagusi dena eta zientzia fetitxe bihurtzen duena, ideologia zahar guztiak baino erakargarriagoa da; izan ere, arazo praktikoak ezabatzearekin batera,
Teknokrazi kontzientzia ez da nahikeriazko fantasia razionalizatu bat, ez da Freudek
Ideologia hauek errepresioak murriztu izandako gerorako nahikunde baten irizpideak eta komunikazioaren bidez desioekin asetutako satisfazioa betetzen zuten, nahiz eta, beste garai batean gizarteko instituziozko euskarriak kapitalarekin batera ezartzen zuen botere-erlazioak galdua zeukan bere izena.
Jadanik, zatitutako sinbolo eta motibo oharkabekoen kausalitatea, sasi-kontzientzia eta ideologi kritikari dagokion gogoeta-indarraren sortzailea berau, gaur ez dago kontzientzia teknokratikoaren menpean. Honek gogoeta-alde gutxiegi eskaintzen ditu, honez gero ez delako ideologia bakarrik.
Garai batean, kapitalista eta soldatapekoek gauzatzen zituzten harremanen menpe botere soziala aurkitzen zen; gaur, aldiz, sistemen iraupena aldez aurretik definitzen dutenak egituren baldintzak dira; hau da, masaren atxikimendua sortzen duen forma, ekonomia pribatuko kapitalen birbaloraketaren forma eta konpentsazio sozialen banaketaren forma politikoa, hain zuzen ere. Hala ere, badituzte bi alde bereizgarri ideologi zaharrak eta berriak.
Alde batetik kapital-erlazioa, leialtasuna lortu ahal izateko banaketa forma politiko bati lotua dagoena, gaur ez da esplotazio eta errepresio